Tradicija i kultura

U Plaščanskoj dolini pronaći ćete malo bogatstvo različitih zanimljivosti i aktivnosti, od kulturno-povijesnih znamenitosti, umjetničkih i kreativnih radionica, sakupljača i uzgajivača ljekovitog bilja, do posjeta seoskim domaćinstvima, te tako doći u doticaj s autentičnim duhom ove doline. Prepustite se krajoliku koji će vas svojom ljepotom i energijom inspirirati još dugo nakon posjeta i dopustite da vas ispuni mir nesmetanog bivanja u čistoći prirode uz ugodne ljude, domaću hranu, pitku izvorsku vodu i svjež planinski zrak.

Biciklisti će pronaći staze duž potoka, izvora i znamenitosti, uglavnom lagane i srednje težine, a oni željniji više adrenalina mogu se uputiti šumskim i makadamskim putevima. Planinari i šetači zadovoljstvo će pronaći na šumovitim stazama koje obilaze vrhove brda oko doline odakle se pružaju predivni pogledi na samu dolinu i daleke horizonte iza njih. Na ovoj stranici su kontakt i korisne informacije koje će vam pomoći prilikom planiranja i samog boravaka u našoj dolini.

U Plaški se, doduše sve teže, može i vlakom iz smjerova Zagreba, Rijeke i Splita, te autocestom A1 se do nas iz ovih gradova stiže za manje od dva sata, silaskom na izlazu Ogulin i uključivanjem na D42 Ogulin – Josipdol – Plitvička Jezera.

Internacionalni centar keramike Atelje Janja Gora

U Janja Gori, na jednom od rukavaca Dretulje niknuo je atelje umjetničke keramike.

Atelje posvećen kreativnom razvoju, izučavanju japodske umjetničke ostavštine te mjesto susreta umjetnika iz cijelog svijeta. U ateljeu možete susresti umjetnike iz raznih područja života i vrsta umjetnosti, upoznati se i okušati u radu s glinom, pogledati skulpture i kupiti unikatan suvenir te upoznati ‘janjagamu’ – jedinstvenu peć za keramiku na drva. Velika peć građena po uzoru na istočnjačke peći keramike, ložena ličkom bukvom postiže temperature preko 1300 °C, uzrokujući topljenje pepela koji potom na predmetima stvara neponovljive efekte i glazure. Atelje već dugi niz godina aktivno sudjeluje u međunarodnim izložbama i projektima, a djeci Plaškog i okoline nudi besplatne radionice keramike kako bi im obogatio djetinjstvo i omogućio da se bave kreativnim stvaralaštvom.

U ateljeu ćete osim toga pronaći i sve potrebne turističke informacije o Plaškom te bližoj i daljoj okolini.

Više informacija potražite na internet stranicama ateljea.

Iz Divljine

Fb stranica Iz divljine

Naš se rad usmjerava na preradu medicinskih biljaka područja Plaščanske doline (naglasak na livadnom, šumskom bilju i drveću – listovi, cvjetovi, kora), te proizvodnju kozmetičkih proizvoda i medicinskih pripravaka za očuvanje zdravlja i uklanjanje već manifestiranih – fizičkih tegoba.

Sam rad kao takav spada u kategoriju holizma, odnosno narodne/pučke medicine.

Što je posebno kod naše kozmetike i proizvoda ?

Neka bazna ulja koja koristimo u kozmetici spravljena su sa biljem kojeg beremo na livadama Plaščanske doline, točnije oko jezera Sinjac, po najjačem dnevnom suncu, kad je koncentracija eteričnih ulja u biljci tj. cvijetu – najjača.

Medicinske biljke naših područja sadrže tvari koje potpomažu očuvanja zdravlja kože, i to je nekolicina medicinara dokazala i istraživala kroz povijest.

U današnje vrijeme čovjek sve više spoznaje bit unosa zdravih informacija u vlastito tijelo, znajući koliko to utječe na cijelo njegovo polje.

Unos zdravih informacija bitan je za nas,  o tome ovise naše emotivno, mentalno i duhovno stanje. Pogotovo sada, kada je čovjek u dostizanju vlastitih ciljeva i obaveza postao suviše sklon zaboravu o samo-njezi i odmoru vlastitog bića.

U toj neprekidnoj utrci zaboravili smo voditi njegu i brigu o vlastitoj nutrini, možda smo i zaboravili da ona uopće postoji.

Što vi mislite o tome i kako doživljavate vlastitu svakodnevnicu?

Naši su proizvodi rađeni s pažnjom i posvećenosti, te namjerom da dio doživljalja u prirodi prenesem u njih kako bi mogli doći do vas !

>>Sve kemijske tvornice svijeta ne rade tako točno i savršeno kao jedna jedina od onih malih biljaka koje tvoja noga bezobzirno gazi, ako sve pilule i tablete budu bezuspješne, neće zakazati ljekovito bilje, gdje jedna jedina biljka liječi ponekad zastarjelu bolest u nekoliko dana<<

Dr.Schierbaum

Biciklističke staze

Oko 100 km biciklističkih staza Plaščanskom dolinom uglavnom vode sporednim i već postojećim putevima kojima je dolina prošarana. Najveći dio njih je asfaltiran a tek neki prijelazni dijelovi vode dobrim makadamom. Tu je i nekoliko kilometara koji vode zahtjevnijim šumskim putevima. Obitelji i rekreativci će uživati u laganim vožnjama koje pružaju različite prekrasne poglede na dolinu a oni željni nečeg ‘jačeg’ mogu se okušati na nekoliko stmijih i zahtjevnijih ruta. Dužinu vožnje možete birati sami pošto staze nude različite kružne dužine i prečice, kako bismo vam vožnju učinili ugodnijom i omogućili da uživate u zanimljivostima i znamenitostima koje susretnete usput.

I ovdje naglašavamo da se u vožnju možete uputiti sa bilo koje točke na karti koja vam se čini praktičnom. Za potrebe ovih opisa mi krećemo iz centra Plaškog, odakle se staze granaju na različite strane i gdje se često s druge strane ponovno vraćaju.

Velika kružna

Plaški – Vera – Suvaja – Sinjac – Jezero – Janja Gora – Plaški

Iz centra Plaškog krenite u smjeru Saborskog/Plitvica. Slijedite cestu D42 te nakon pružnog prijelaza i mostića preko potoka Barun, skrenite desno. Nakon dva km odvojite se lijevo, opet preko malog mostića na potoku Vera. Odatle pratite stazu podnožjem Plaške Glave sve do kraja asfaltiranog puta. Nastavite po makadamu do raskrižja par metara ispred izvora potoka Suvaja. Tu, nakon osvježenja na izvoru krenite lijevo (vratite se  pedesetak metara do raskrižja) i uputite makadamom do prijelaza preko ceste D42.

Prijeđite cestu i nastavite do jezera Sinjac koje se nalazi na kraju asfaltiranog puta. Nakon obilaska izvora makadamom nastavite dalje oko jezera, istočnom stranom doline. Proći ćete pored jednog od ponora gdje uvire rječica Tuk (iz jezera Sinjac) a gdje je nekada bio mlin. Tu se sa lijeve strane nalazi prekrasno stablo kruške i vrt privatne kuće uređen mozaičkim skulpturama. Nastavite vijugavom cestom do T raskrižja u zaseoku Vukasi odakle lijevo stižete na cestu Plaški – Plavča/Jezero – Janja Gora. Tu skrenite desno prema Janja Gori. Na oko kilometar puta staza skreće ulijevo, a 1 km odatle, poslije mostića, s desne strane nalazi se Atelje keramike Janja Gora. Ako ste skrenuli lijevo glavnom stazom ona će vas preko Janja Gore voditi natrag prema Plaškom, prateći s vaše lijeve strane rijeku Dretulju. Kod Kraguljac mosta, nakon par stotina metara asfalta, krenite desno uzbrdo podno Klašnice, preko Starog Sela. Na slijedećem raskrižju imate tri izbora. Krenite lijevo i cesta će vas, preko pruge, kroz dolinu Vrnjike dovesti do D42. Ovdje skrenite lijevo i za nekoliko minuta ste opet u centru Plaškog. Krenite ravno i preko sela Stanići, ranča Blagodat, pored željezničke pruge i blizine polja lavande kod pružnog prijelaza i željezničke postaje Latin, pa se na lijevo cestom D42 vratite u Plaški.

Sa ove se staze na više mjesta možete odvojiti i tako skratiti navedenu rutu, što vam daje mogućnost da sami odredite dužinu vožnje. Kružeći oko doline, zapravo gotovo cijelim putem se možete lako i dobro vizualno orjentirati a pomoći vam može i ovaj GPS trag koji sadrži sve staze u dolini.